سردردهای تنشی چیست

سردرد

سردرد تنشی، شایع‌ ترین نوع سردرد است که می‌تواند باعث درد خفیف، متوسط یا شدید در سر، گردن و پشت چشمها شود. برخی، سردرد تنشی را مانند یک باند (نوار) سفت که به دور پیشانی شان بسته شده باشد تجربه میکنند. ممکن است سردرد تنشی‌ با میگرن اشتباه شود. ولی سردرد میگرنی باعث درد ضربانی در یک یا دو طرف سر می‌شود و سردردهای تنشی، حالت تهوع یا استفراغ ندارند. زنان دو برابر مردان به سردردهای تنشی دچار می‌شوند.

سردرد تنشی موقعی اتفاق می افتد که عضلات گردن، شانه و سر و صورت شما دچار انقباض و سفتی شوند. اگر تغییراتی در سبک زندگی روزانه خود ایجاد کنید ممکن است بتوانید از وقوع سردرد پیشگیری کنید. هر کسی در زندگی شخصی خود استرس را تجربه می کند. اولین پیشنهاد این است که از برخورد با عوامل و شرایط استرس زا پرهیز کنید و کارهایی را انجام دهید که حس بهتری در شما ایجاد می کنند. ولی اگر این کار ممکن نیست و شما مجبور به مواجهه با استرس و اضطراب در زندگی و کار روزانه خود هستید توصیه می شود روش های کنترل این حالات را یاد بگیرید.

برای کنترل سردرد های تنشی سعی کنید آرامش خود را در طی کارهای روزانه حفظ کنید. به خود استراحت دهید. بیشتر کارهایی را انجام دهید که از آن لذت می برید. بیشتر با کسانی که دوستشان دارید وقت بگذرانید. تکنیک های ریلکسیشن را امتحان کنید. این روشها ممکن است تنش شما را کاهش دهد و عضلات شما را شل کند. تمرین تنفس عمیق و مدیتیشن را امتحان کنید. سعی کنید فک خود را قفل نکنید و دندان های خود را به هم نفشارید. کمپرس گرم یا سرد را امتحان کنید.

rTMS چیست

فرآیند درمان با rTMS: پروتکل درمانی برای هر بیمار باتوجه به نوع بیماری، شدت و سن بیمار تعریف میشود. قبل از شروع درمان با rTMS متخصص باید بهترین مکان برای قرارگیری مگنت ها بر روی سر را تعیین کند. همچنین بهترین دوز انرژی مناسب برای بیمار را انتخاب کند. در

درمان اختلال وسواس

بعید است اختلال وسواس خود به‌ خود برطرف شود. اگر آن را درمان نکنیم، ممکن است علائم آن تا سال‌ها ادامه پیدا کند. فردی که دچار وسواس است معمولاً علائم را ۵ تا ۱۰ سال تحمل می‌کند و بعد به پزشک متخصص مراجعه می‌کند. موفق‌ترین درمان برای اختلال وسواس به